• Advertisement
Winparts Automotive Parts Online

Waarom VW Passat?

Algemene topics

Re: Waarom VW Passat?

Berichtdoor frankrs6 » 12 Mrt 2010, 12:51

Wilde een ruime station ivm kinderwagen danwel mountainbike. Eerst gekeken naar 3-serie danwel Audi A4. Die vielen af ivm dat ze niet ruim waren en qua prijs uit de pas liepen met de Passat. Andere alternatief was Skoda Octavia Combi. TOch de Passat geworden omdat dat de mooiste was die ik vinden kon. Heerlijke reisauto, alleen jammer van de typisch Amerikaanse vering (en dan heb ik nog wel een sportonderstel, wil niet weten hoe het rijd zonder!).
frankrs6
Newbie
Newbie

Echte naam: Frank

Berichtdoor laguna » 12 Mrt 2010, 12:59

Amerikaans? Ik vind 'm nogal Duits :lol: Goed het is geen BMW, maar een goede wegligging creëren door simpelweg niet te veren is ook geen kunst, maar in de verte geen Chrysler 300, om maar wat te noemen. Een MB is niet straffer dan de Passat (wel andere stuureigenschappen, maar dat komt omdat het een achterwiel aangedreven auto is en pro-active vering).
Passat 1.4 TSi Bluemotion DSG 7 Highline sedan | exec. plus | dynamic | park-assist | black on black | debadged | full led inside

Onderweg: rvs pedalen | smooth gold calipers | lamin-X achter
Gebruikers-avatar
laguna
Full Member
Full Member

Afbeeldingen: 21
Echte naam: Rick

Berichtdoor da-buskens » 12 Mrt 2010, 18:30

na in een kart (lees honda crx) te hebben gereden ging mijn voorkeur uit naar iets groters en meer luxe. Het werd, weer een Honda. Een prelude met alle opties die ik zou willen zoals CC en airco. Ik bleef toen nog onder de kilometers dat een diesel nog niet rendabel was. De prelude begon steeds meer rimpels, kraakjes en tikjes te krijgen + het feit dat ik een vriendinnetje wat verder weg had wonen maakte dat er toch eigenlijk wel een diesel moest komen.
Mijn ouders hadden destijds mijn 3B als leenauto van de garage mee omdat de golf een nieuwe versnellingsbak kreeg. Ik heb toen een proefrit kunnen maken van bijna een week. Toen was ik om.. een passat moest het worden.
Na een paar weekjes rond kijken en meerdere proefritjes verder toch terug gegaan naar de garage van mijn ouders waar ik 2 dagen later met de passat naar huis reed.
da-buskens
Newbie
Newbie

Leeftijd: 25
Echte naam: Remko
Vagcom: 311.2

Berichtdoor blastaway » 12 Mrt 2010, 18:33

ik.... goedkope diesel gezocht. Passat tdi gevonden in 2003 en sindsdien passat blijven rijden met 1 keer tussenstopje naar een V70.
TDI: The Devil Inside; Dark black parel 3C variant TDI; VAGCOM user; Member of the DRL crew and the Oo____oO & .....XX-XX-XX..... crew, Winter r36 18 inch Summer BBS CS 19 inch*Smartwax~*
Gebruikers-avatar
blastaway
Full Member
Full Member

Afbeeldingen: 18
Leeftijd: 33
Echte naam: Sven
Vagcom: Jep

Berichtdoor wheeler » 12 Mrt 2010, 19:09

MarcMN schreef:Wat merk je precies aan de bak qua schokken? Schakelt deze onregelmatiger / minder soepel /snel o.i.d.? Toevallig pas geleden over gehad met m'n broer(tje), hij heeft een Golf GTI met DSG. Moet zeggen; heb nooit een transmissie gereden welke beter/mooier schakelt. Hiervoor had hij een M3 met SMG, was mij toch wat te rauw voor dagelijks gebruik.

geen schokken tijdens het overschakelen, maar wel bij het wegrijden vanuit stilstand zowel vooruit als achteruit.
Volgens diverse info, moet er om de 40k nieuwe olie in en volgens mij is dit nog nooit gebeurd vandaar.
Oo____Passat 3C variant Highline 2.0Tdi DSG____oO + R-Line

Laatste mod's...http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=103&t=32065&start=360
Gebruikers-avatar
wheeler
Full Member
Full Member

Afbeeldingen: 38
Leeftijd: 37
Echte naam: Eric

Berichtdoor dieseltje » 12 Mrt 2010, 19:27

Na een aantal jaren lease te hebben gereden, ben ik van werk veranderd en zocht dus een ruime wagen voor veel km. moest een diesel zijn met automaat en moest ook een Passat zijn :mrgreen: is mijn 2e dus....
Deze is inmiddels flink onderhanden genomen.
Sinds de aanschaf eind 2006 staat de teller inmiddels op 363.000 km en tikt rustig verder.
Kom geen problemen tegen, alleen maar regulier onderhoud.
PASSAT 1.9 TDI AG4 Limosine 2001 VVT chip 135,7 pk 338 nM
Navigatie kopen
http://www.rnswinkel.nl
Gebruikers-avatar
dieseltje
Full Member
Full Member

Afbeeldingen: 0
Leeftijd: 43
Echte naam: Alle
Vagcom: Nee

Berichtdoor AutoKennerNL » 12 Mrt 2010, 22:14

Ik heb voor de Passat 2 jaar geleden gekozen omdat hij vrijwel aan al m'n wensen voldoet; de Passat is ruim, vlot, heeft een redelijk uitgebreide uitrusting, is veilig en heeft een mooi tijdloos design. Het was zeg maar de beste auto die ik voor m'n geld kon kopen. Ik heb echter naar heel veel andere auto's gekeken op het www en alles een beetje vergeleken. De Passat kwam gewoon als best-value-for-money uit de bus en ja het is Duits haha :lol:

Dat neemt nog niet weg dat ik een zwak heb voor de Renault Safrane (en dan wel als V6 RXT, echt mijn droomauto 8-) ) of een mooie youngtimer van BMW. Zoiets kon ik toen nog niet betalen en werd destijds nog maar heel weinig aangeboden. Sinds dat de automarkt vorig jaar compleet is ingestort kun je echt geweldige auto's kopen voor no money. Maar ja, dat neemt nog niet weg dat de Passat gewoon een verstandige keuze is; hij start altijd en heeft me nog nooit laten staan :D Als ik het geld had - ik ben student hihi - dan zou mijn voorkeur trouwens uitgaan naar een geweldige BMW 335i coupe, naar mijn mening de mooiste auto op dit moment.
AutoKennerNL
Newbie
Newbie

Echte naam: Passat

Berichtdoor Marcel van Es » 13 Mrt 2010, 14:00

AutoKennerNL schreef: :D Als ik het geld had - ik ben student hihi - dan zou mijn voorkeur trouwens uitgaan naar een geweldige BMW 335i coupe, naar mijn mening de mooiste auto op dit moment.

Weet wel wat je zegt hier op een PASSAT FORUM :embarassed:
als ik het geld had kocht ik een splinternieuwe fiets :mrgreen:
Groetjes
Marcel van Es
Passat 19 Tdi Variant
Aug 2001 Highline Bi - Xenon 6000 K - automaat TT - Vol leer - Chroom Spiegels - W8 - Bumperlip met PDC - 18'' vredestein - Sharfin Antenne -
http://passat19tdivarianthig.mijnalbums.nl/
Gebruikers-avatar
Marcel van Es
VWPassat.nl Addict
VWPassat.nl Addict

Leeftijd: 46
Echte naam: Marcel
Vagcom: Neen

Berichtdoor VWfreak1990 » 13 Mrt 2010, 14:01

Ben zelf direct al groot begonnen. Ik had namelijk eerst een VW Vento. Ik heb voor een Passat gekozen omdat ik geen Corrado TDI kon vinden. Met dat er 1 te koop stond had ik de Passat al :lol:! Waarom? ZE STEKEN JE HIER AAN!! :mrgreen:
Gegroet,

Jeroen

8__-_-__8

Passat 3BG TDI 2002 Variant Fresco-green KM-stand: 169016
Ex-Passat 3B TDI 1999 Variant Gold-Oranje KM-stand: 241012
Gebruikers-avatar
VWfreak1990
Full Member
Full Member

Afbeeldingen: 29
Leeftijd: 19
Echte naam: Jeroen

Berichtdoor AutoKennerNL » 14 Mrt 2010, 00:46

Marcel van Es schreef:
AutoKennerNL schreef: :D Als ik het geld had - ik ben student hihi - dan zou mijn voorkeur trouwens uitgaan naar een geweldige BMW 335i coupe, naar mijn mening de mooiste auto op dit moment.

Weet wel wat je zegt hier op een PASSAT FORUM :embarassed:
als ik het geld had kocht ik een splinternieuwe fiets :mrgreen:

Sorry sorry! :embarassed:

Maar de Passat bevalt zeer goed en ja het is tenminste een verstandige keuze, dat in tegenstelling tot een leuke, grote, luxe Italiaan of Fransoos :D Volgens Jeremy Clarkson van Top Gear is de Passat voor verstandige, betrouwbare mensen die golf spelen :mrgreen: : http://www.youtube.com/watch?v=TP7Hw9oTNso
AutoKennerNL
Newbie
Newbie

Echte naam: Passat

Berichtdoor MarcMN » 14 Mrt 2010, 11:45

Leuk alle reacties te lezen! Ik merk dat een hoop mensen toch voor de Passat kiezen omdat, tenminste zo denk ik er over, de auto op gewoon alle punten scoort. Hij blinkt nergens ontzettend in uit maar overall de meeste punten scoort t.o.v. concurrentie zoals kosten/comfort/ruimte/ergonomie/veiligheid/betrouwbaarheid etc.
MarcMN
Newbie
Newbie

Echte naam: Marc

Berichtdoor dieseltje » 14 Mrt 2010, 11:49

MarcMN schreef:Leuk alle reacties te lezen! Ik merk dat een hoop mensen toch voor de Passat kiezen omdat, tenminste zo denk ik er over, de auto op gewoon alle punten scoort. Hij blinkt nergens ontzettend in uit maar overall de meeste punten scoort t.o.v. concurrentie zoals kosten/comfort/ruimte/ergonomie/veiligheid/betrouwbaarheid etc.

en niet te vergeten uitstraling
PASSAT 1.9 TDI AG4 Limosine 2001 VVT chip 135,7 pk 338 nM
Navigatie kopen
http://www.rnswinkel.nl
Gebruikers-avatar
dieseltje
Full Member
Full Member

Leeftijd: 43
Echte naam: Alle

Berichtdoor Bink2006 » 14 Mrt 2010, 13:51

Waarom Passat?
5 jaar geleden waren we opzoek naar een andere auto ivm gezinsuitbreiding. We wilden in ieder geval een Volkswagen met minimaal 150 pk.
Eerst ging de voorkeur uit naar een Golf4 maar we kwamer er al vrij snel achter dat in dezelfde prijsklasse je ook voor een Bora of Passat kon gaan.
Uiteindelijk ging de voorkeur uit naar een Passat Variant omdat dat ons het praktisch leek. En ik moet zeggen ik begin de auto steeds meer te waarderen. We hebben inmiddels 2 kinderen en die zitten achter riant. Laadruimte is ook perfect en maak daar het laatste jaar ook veel gebruik van.

Sinds de auto geschipt is, rijdt deze ook perfect. Af en toe begint het te kriebelen en kijk ik naar een nieuwe auto. Wil ik dezelfde ruimte en pk's terug dan moet er een hoop geld bij. Opgeteld bij de lage km-stand (130.000km) blijf ik voorlopig nog lekker doorrijden.
Groetjes Merijn,

Passat Variant (3BG) 2001
1.8T 190pk 280NM (Hartog Tuning),
40 MM verlaagd,
17" BBS
Gebruikers-avatar
Bink2006
VWPassat.nl Addict
VWPassat.nl Addict

Leeftijd: 38
Vagcom: Helaas niet

Berichtdoor PassatMotion » 14 Mrt 2010, 19:39

AutoKennerNL schreef:De Passat kwam gewoon als best-value-for-money uit de bus

Zelfde reden, langs gelopen bij verschillende dealers op zoek naar een wagen en onderhandelen.
In 1st instantie was het niet de bedoeling om een Passat te kopen :embarassed:
Verschillende modelen vergeleken allen break - C5, Laguna, MB C, BM 3,Vectra, V50 - Geen één kon mij bekoren tot dat mijn aandacht getrokken werd door een witte passat break met getinte ruiten.
De mooie lijnen en de grill sprak mij aan dus ik naar VW en kwam buiten met een offerte en 2weken later besteld.

En de reden degelijk, veilig, zeer ruim achter het stuur,uitsraling en goede overname voor mijn C4 gekregen.
Zou een wagen zijn waar ik niets aan zou veranderen was zo al af voor mij :x tot dat ik hier terecht kwam maar het is al vergeven :)

Was de eerste dat op het bedrijf (z'n 600man) toe kwam met een 3C, het bedrijf leek interesse te hebben want ze schakelde van Volvo over naar VW en dus staan er z'n 10 3C's op de parking
Toch 1 minpunt dat men de Passat associeert als bedrijfwagen
3C 1.9TDI BlueMotion, 16" Monza
Mods Don:
Elek. achterklep http://www.youtube.com/watch?v=vsWl6dxiFdQ
Chr. Dakrails
Xenon 6000K
RVCamera viewtopic.php?f=160&t=33526
Oo___oO DRL O--\ /--O
USA Grill
CC Stuur
MDI
Gebruikers-avatar
PassatMotion
VWPassat.nl Addict
VWPassat.nl Addict

Afbeeldingen: 56
Leeftijd: 37
Echte naam: Dany
Vagcom: 908

Berichtdoor Fopperr » 14 Mrt 2010, 23:28

ik heb zelf een vrij simpel verhaal...

Heb hiervoor een Ford mondeo uit 2002 gehad, daarna Seat Toledo 3 2.0tdi... uit 2005 gehad, een vw jetta 1.9 tdi uit 2007 en nu dan een vw passat 3c uit 2008.

Keuze: Comfort, ruimte, mag zware aanhanger trekken... en natuurlijk dat ik de 3c een errug mooie auto vind.

Toekomst droom.... CC of A5/A6.... eerst maar een tijdje van de 3c genieten! Heb toch gepland deze 2/3 jaar te houden tot 170k (nu 70k).
Groeten!

VW Passat Variant 2.0TDI 170pk uit 2008/ Oo___--___oO MFD2 NAVI. 18" Samarkand met Conti SC2 235/40.
Gebruikers-avatar
Fopperr
Full Member
Full Member

Afbeeldingen: 36
Leeftijd: 28
Echte naam: Foppe
Vagcom: (nog) niet

VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

• Advertisement